Thursday 1 January 2015

Bedak Sejuk Berherba & Tanaka - Jamu Jelita

RM19
POSTAGE RM6SM RM10SS

Bedak Sejuk Berherba & Tanaka menggabungkan khasiat dari sumber pegga, likuoris, rosemary dan gelatin bagi menyingkir cela pada wajah seterusnya memelihara keremajaan dan keanggunan wajah anda.

KHASIAT BEDAK SEJUK BERHERBA & TANAKA

  • Mencerahkan kulit wajah
  • Menyerlahkan seri wajah
  • Memelihara keremajaan kulit
  • Merawat masalah jerawat
  • Mengatasi kegatalan dan masalah resdung
  • Menghaluskan kulit wajah
  • Menyegarkan kulit
  • Mengurangkan penghasilan minyak pada permukaan kulit
  • Menegang dan menganjalkan kulit wajah
  • Menyingkir sel kulit mati


KANDUNGAN BEDAK SEJUK BERHERBA & TANAKA

Air: Air merupakan elemen yang penting untuk menyihatkan kulit. Air berperanan memelihara kelembapan, membantu mengurangkan jerawat, melambatkan proses penuaan, serta menyerikan kulit.
Kalsium Karbonat: Kalsium karbonat yang sering terkandung di dalam produk kosmetik dan penjagaan diri ini berupaya menjadikan kulit tampil lebih berseri.
Zink Oksida: Zink oksida merupakan sejenis sebatian bukan organik yang berupaya mengatasi masalah kulit seperti kegatalan dan luka di samping melindungi kulit daripada penuaan pramatang dan kerosakan akibat pancaran radiasi ulttraungu (UV) sekaligus membantu mengurangkan risiko serangan kanser kulit.
Talc: Talc atau talkum merupakan bahan mineral metamorfik yang terdiri daripada magnesium silikat yang terhidrat serta sering digunakan dalam industri farmaseutikal dan kosmetik. Ia berupaya menyerap kelembapan di samping mengurangkan masalah kulit yang disebabkan oleh penghasilan peluh yang berlebihan.
Diatomaceous Earth: Sebatian organik ini tinggi kandungan silika mineral yang berupaya melambatkan proses penuaan kulit dan menggalakkan penghasilan kolagen seterusnya meningkatkan kelembapan dan keanjalan kulit.
Minyak Menthol (Peppermint): Minyak pati menthol yang diekstrak dari peppermint atau daun pudina ini merupakan antara ramuan semulajadi yang berupaya menyejuk dan menyegarkan kulit.
Glycerin: Glycerin merupakan sebatian polyol yang bersifat antikulat serta berupaya mengekalkan kelembapan kulit selain membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka pada kulit, mengurangkan kesan lebam dan memperbaiki sel kulit.
Methyl Paraben: Sebatian ini merupakan bahan pengawet yang berperanan untuk membasmi mikrobiotik di dalam produk kosmetik dan penjagaan diri.
Propylparaben: Propylparaben merupakan sebatian organik yang sering terkandung dalam tumbuhan serta berperanan sebagai bahan pengawet dan bertindak sebagai anti-kulat bagi melindungi produk ini daripada kerosakan.
Calamine: Sebatian ini berupaya mengatasi pelbagai jenis masalah kulit seperti jerawat, kegatalan dan kulit terbakar disamping membantu mengekalkan kelembapan kulit.
Pegaga (Centella Asiatica): Pegaga kaya dengan vitamin A, vitamin C, protein, serat dan zat besi yang berupaya mempercepatkan penyembuhan luka, menghilangkan bintik-bintik hitam di samping menyerlahkan lagi seri wajah.
Likuoris (Clycmrrhiza Glabra): Turut dikenali dengan nama Akar Manis, ia berupaya mengatasi masalah kulit seperti eczema dan kegatalan di samping membantu merawat dan mencegah kerosakan kulit akibat serangan jangkitan mikroorganisme seperti kulat dan bakteria.
Rosemary (Rosmarines Officinalis): Bunga rosemary tinggi kandungan phytonutrien serta bersifat astringen dan antioksidan yang berkesan bagi memperbaiki tisu kulit, mengatasi masalah jerawat di samping melambatkan proses penuaan kulit.
Hydrolyzed Collagen (Kolagen Peptide): Gelatin atau kolagen larut air mengandungi asid amino yang mampu membina dan mengekalkan tisu yang sihat, menyeimbangkan kandungan protein dalam badan serta mengekalkan kelembapan dan kehalusan kulit. Ia bersifat antioksidan dan berupaya meningkatkan keanjalan kulit dan memelihara keremajaan kulit.

CARA PENGGUNAAN BEDAK SEJUK BERHERBA & TANAKA

  1. Cuci wajah dan keringkan
  2. Sapukan Bedak Sejuk Berherba & Tanaka pada seluruh wajah
  3. Gunakan setiap malam untuk kesan yang optima
  4. Goncang botol sebelum guna 



PM 014 8798684 (ZIZI) [Watsap/wechat/sms]
TLG HANYA BERURUSAN DGN NO HP INI!
INSTAGRAM: ZiziEzzetaMad
-FB- 


No comments:

Post a Comment