Monday 30 November 2015

Kopi Radix Jumbo


RM34
POS RM7SM RM10SS

Kopi Radix Jumbo merupakan minuman kopi pracampuran yang bukan sahaja enak untuk dinikmati para penggemar kopi, malah diformulasi menggunakan herba-herba terpilih yang diamalkan oleh masyarakat dahulu bagi memelihara kesihatan tubuh badan di samping meningkatkan kecergasan tubuh sepanjang hari.

KHASIAT KOPI RADIX JUMBO

  • Meningkatkan tahap tenaga dan kecergasan tubuh badan
  • Meningkatkan tahap metabolisme
  • Mengatasi keletihan dan kelesuan
  • Membantu meredakan kesakitan pada bahagian pinggang, sendi mahupun seluruh tubuh badan
  • Membantu meredakan demam
  • Membantu menentang serangan penyakit kronik mahupun kanser
  • Membantu menurunkan paras gula di dalam darah bagi membantu merawat penyakit kencing manis
  • Menyingkirkan toksin dari tubuh badan
  • Melancarkan peredaran darah
  • Mempercepatkan pemulihan luka luaran dan dalaman
  • Meredakan ketegangan otot
  • Membantu mengatasi masalah keputihan, senggugut dan simptom menopaus bagi wanita
  • Menggalakkan kesuburan
  • Mengatasi masalah lemah tenaga batin

KANDUNGAN KOPI RADIX JUMBO

Krimer Bukan Tenusu: Pengganti susu atau krimer ini terhasil daripada lemak sayuran dan mengandungi sirap glukos yang memberikan sedikit rasa manis kepada minuman anda. Ia bebas laktosa dan sesuai untuk mereka yang alah terhadap bahan tenusu. Krimer bukan tenusu mempunyai jangka hayat yang lebih lama di samping mampu menstabilkan rasa dan haba minuman.
Gula: Selain menambah rasa manis ke dalam minuman, gula mempunyai kandungan kalori yang tinggi yang berperanan untuk meningkatkan tahap tenaga dan kecergasan.
Kopi: Kopi tinggi kandungan antioksidan serta mengandungi khasiat dari sumber vitamin B-kompleks, potassium, mangan, magnesium dan niacin yang berupaya menyingkirkan toksin dari tubuh badan, meningkatkan tahap tenaga dan kecergasan tubuh serta menggalakkan fungsi otak seterusnya meningkatkan daya tumpuan dan memori. Kopi juga mampu meredakan tekanan, meningkatkan tahap metabolisme di samping membantu mengurangkan risiko serangan diabetes, strok dan kanser.
Tongkat Ali:Tongkat Ali mengandungi sebatian aktif seperti eurikomanon, eurikomalakton dan eurikomanol yang berupaya meningkatkan hormon testosteron sekaligus menggalakkan fungsi seksual kaum lelaki di samping menjana penghasilan tisu testis dan prostat yang sihat, mengukuhkan tulang dan otot serta meningkatkan tahap tenaga fizikal. Herba ini juga adalah agen anti-oksida yang berfungsi mencegah kerosakan sel dan mengurangkan risiko kanser selain berperanan membakar lemak, melambatkan proses penuaan serta mengawal tahap tekanan darah.
Mata Pelanduk: Mata Pelanduk atau nama saintifiknya, Ardisia Crispa, berfungsi sebagai anti-racun dan anti-radang di samping membantu mengatasi penyakit sengal-sengal tulang dan melancarkan peredaran darah.
Teja Lawang: Teja lawang atau kayu manis kaya dengan khasiat dari sumber serat, kalsium, zat besi dan mangan yang berupaya menstabilkan tahap kolestrol dan gula dalam darah, memelihara sistem kardiovaskular, mengurangkan risiko serangan kanser, serta mencegah jangkitan bakteria dan kulat yang mengakibatkan penyakit. Ia juga mampu mengatasi kemurungan, keletihan dan bau badan yang kurang menyenangkan, meredakan ketegangan otot, memulihkan senggugut bagi wanita, mengecutkan jerawat dan membantu mengekalkan kehalusan kulit.
Tebu Gajah: Herba yang bersifat anti-kulat ini sering digunakan dalam rawatan tradisional bagi memulihkan demam, membuang angin dalam badan dan mengatasi masalah lemah tenaga batin di samping membantu merawat penyakit kencing manis atau diabetes.
Mengkudu Hutan: Buah noni atau mengkudu mengandungi makronutrien seperti vitamin C, niacin (vitamin B3), zat besi dan potassium di samping phytochemical seperti flavonoid, polysaccharide, asid lemak, alkaloid dan iridoid yang kaya dengan khasiat untuk kesihatan. Selain membantu menyahtoksin, memelihara sistem saraf dan meredakan tekanan, buah noni juga berupaya mengatasi senggugut, kencing manis, penyakit hati serta masalah pada bahagian usus dan saluran pencernaan. Di samping itu, buah mengkudu yang tinggi kandungan antioksidan dan antiradang ini juga mampu mengurangkan tekanan darah tinggi, menguatkan sistem imunisasi bagi membantu mencegah penyakit seperti serangan jantung, strok dan kanser. Biji buah mengkudujuga mengandungi asid linoleic yang berupaya mengekalkan kelembapan kulit serta mengatasi masalah jerawat dan radang.
Halban: Daun dari pokok Halban sering digunakan secara tradisional bagi membuang angin dalam badan serta mempercepatkan pemulihan luka dan demam. Akarnya pula berfungsi sebagai agen antioksidan serta berupaya melancarkan peredaran darah, meredakan kesakitan badan serta meningkatkan tahap tenaga fizikal dan seksual.
Larak Hutan: Herba ini digunakan secara tradisional bagi menyingkirkan hormon tyroksin seterusnya membantu menjana tahap metabolisme sekaligus menggalakkan fungsi organ dalaman seperti jantung di samping membantu meningkatkan penghasilan susu ibu.

CARA PENGGUNAAN KOPI RADIX JUMBO

  1. Tuang 1 uncang Kopi Radix ke dalam satu cawan air panas.
  2. Kacau hingga sebati dan ia sedia untuk diminum.
  3. Boleh diambil pada bila-bila masa terutamanya ketika sarapan pagi untuk kecergasan tubuh sepanjang hari.
Kandungan : 32sachet


PM 014 8798684 (ZIZI) [Watsap/wechat/sms]
TLG HANYA BERURUSAN DGN NO HP INI!

JUM FOLLOW SAYA DI
INSTAGRAM: Zizi Ezzeta Mad

No comments:

Post a Comment