Tuesday 22 December 2015

BAD SERVICE KEDAI BARANG KAHWIN BINTULU

ASSALAMMUALAIKUM,

1st Of all bukan saya nak membuka aib sesiapa. Tapi oleh kerana ketidakpuas
hatian,  saya terbuka hati untuk membuka mulut. What goes around comes around if you dealing stuff with me, 

SENARAIKAN BERAPA BANYAK KEDAI YG MENJUAL ALAT ALAT KAHWIN YANG BERBANGSA CINA DI BINTULU. RATA RATA PEKERJA DALAM KEDAI TERSEBUT ADALAH PEREMPUAN CINA. PELAMIN KAHWIN CANTIK, GERBANG KAHWIN CANTIK, BUNGA TANGAN NYA CANTIK, KREATIF SANGAT. YA CANTIK MMG CANTIK TAPI JIKA LAYANAN TERHADAP CUSTOMER CANTIK LAGI BAGUS UNTUK IMEJ KEDAI TERSEBUT.

Cerita nya berbunyi, pada satu hari saya dan kakak pergi ke satu kedai tempahan 
bunga tangan di Medan Jaya ( area baru tuuuu) dekat dengan Jun rong Baru Bintulu. 
Hajat ingin mengambil Tempahan bunga tangan tempoh hari. Bunga tangan untuk majlis
akad nikah dan persandingan kakak saya untuk keesokkan harinya. Pada mula nya setelah memberi resit booking ke salah seorang pekerja cina di situ, saya merasa teruja, oh bagaimanakan hasil kerja mereka? cantikkah bunga itu nanti. Tunggu punya tunggu. Kita boleh rasakan if something goes wrong. Mereka mula mundar mandir mencari bunga itu. Pada satu ketika saya tahu bunga itu tidak ada. Dari cara mereka bercakap ( Bahasa Cina). 
Sudahlah garang dan tidak mesra, mereka boleh rilek saja membuat bunga tangan tersebut di depan 
mata. Tempahan sudah lama dibuat tapi tiada kata maaf pun. Hari ini ambil hari ini dibuat. Cincai lagitu. Bunga tangan macam tidak cukup bunga, bahagian bawah nya botak, Apa yang diorang kata '' Ikut Bayaran yang kamu buat hari tu sikit saja''. Like omaigad, if kitorang tahu bunga yg bar dibuat a.k.a epresss laju tu dibuat tak cantik kita boleh tambah duit ok. They act like they dont care about they customer getting married tommorrow. BAD SERVICE. TAK AKAN BELI LAGI DI SITU IF SAYA YG KAHWIN NANTI.

SO.. moral of story. Kalau buat tempahan kat mana mana kedai. Korang Pastikan barang korang 
tu betul2 siap. Lebih lebih lagi if esok hari majlis ratu sehari korang. Boleh rosak mood kalau last minit benda went wrong.  


SHARING IS CARING

No comments:

Post a Comment