Tuesday 1 December 2015

Losyen Sejuta Anugerah Haruman Apple Garden

RM24
POS RM7SM RM10SS

Gabungan perubatan moden dan Islam menjadi asas dalam pembuatan Losyen Sejuta Khasiat. Losyen Sejuta Khasiat diserikan lagi dengan tiga haruman iaitu Apple Green, Sweet Floral dan Aqua Fresh.
a bukan saja menghimpunkan herba yang berkhasiat untuk kesihatan tubuh, malah telah dibacakan ayat suci al-Qur’an sebanyak 30 juzuk berserta dengan doa-doa terpilih untuk merawat, melindung dan membantu mencapai hajat dengan izin Allah SWT. 
Ramuan semulajadi seperti lengkuas, serai, avocado, limau purut, daun bidara, dan minyak kayu putih yang terkandung di dalam Losyen Sejuta Khasiat membantu anda memiliki kulit yang tampil lebih halus dan sihat, selain membakar lemak dalam badan, membuang angin, meredakan keletihan dan mengatasi sakit otot dan sendi.
Selain 30 juzuk ayat-ayat al-Quran, Losyen Sejuta Khasiat telah dibacakan ayat-ayat Ruqyah, ayat Ruqyah Jibril, ayat Ruqyah Nabawiyyah, selawat Nabi dan doa Syifa’, selawat Tafrijiyyah, pendinding al-Muawwizat, Saiyidul Istighfar (penghulu taubat), ayat Kursi, ayat pembatal sihir dan pukau, ayat penawar sihir dan pukau, doa penghindar gangguan syaitan, doa penghindar hasutan syaitan, doa bakar jin dan syaitan, ayat penawar seribu guna, ayat pendamaian, ayat pelembut hati, doa pengasih, doa seri wajah, doa pelaris perniagaan, doa penyejuk, doa atasi gangguan tidur, doa atasi cemburu dan hasad dengki, doa pendinding       , doa penerang hati, Salam Sulaiman serta solat hajat.
KHASIAT
  • Menghalus dan mencantikkan kulit
  • Meningkat dan mengekalkan kelembapan kulit
  • Mengatasi masalah selulit
  • Membakar lemak dalam badan
  • Membuang angin dalam badan
  • Membantu merawat sakit otot dan sendi
  • Melindungi kulit daripada sinaran ultraungu yang berbahaya
  • Meredakan keletihan
  • Mempercepatkan proses pemulihan luka dan lebam
  • Mengatasi penuaan kulit
  • Melegakan perut kembung, sakit kepala dan masalah pernafasan
KANDUNGAN
Lengkuas: Lengkuas atau nama botaninya, Alpinna Galanga sering tumbuh di kawasan tropika dan bukan sahaja digunakan sebagai bahan masakan, malah turut mengandungi pelbagai khasiat untuk tubuh badan manusia. Lengkuas yang bersifat antiradang ini membantu melancarkan peredaran darah, membuang angin dalam badan dan mengatasi masalah kulit seperti selulit. Herba ini juga turut membantu meredakan kesakitan pada otot selain berupaya membantu merawat dan mengurangkan risiko tumor.

Serai: Serai bukan sahaja antara bahan masakan yang sering digunakan di Malaysia, malah mengandungi khasiat yang tinggi untuk kesihatan. Serai bersifat antioksidan, antikulat dan antibakteria yang berupaya mencegah jangkitan mikroorganisme selain membantu merawat luka. Selain itu, serai juga turut berperanan merawat sakit kepala, otot dan sendi di samping mebantu melancarkan sistem pencernaan, menstabilkan tekanan darah dan menyahtoksin sekaligus memelihara kesihatan organ dalaman. Selain menggalakkan fungsi sistem saraf, menyihatkan kulit, serai juga mengandungi sebatian Citral yang membantu mematikan sel kanser dalam tubuh badan.
Limau Purut: Limau purut kaya dengan asid sitrik yang bersifat antioksida dan membantu mengekalkan kelembapan kulit selain berupaya meneutralkan radikal bebas akibat pencemaran bahan kimia yang berbahaya kepada tubuh badan. Limau purut juga mampu merawat luka, lebam dan kesan gigitan serangga, di samping melancarkan peredaran darah sekaligus memelihara kesihatan organ dalaman.
Minyak Kayu Putih: Sering dipanggil minyak cajeput di Indonesia, minyak kayu putih mempunyai sifat antiseptik dan antibakteria yang berperanan mencegah kuman sekaligus menyembuhkan luka dan mengatasi masalah kulit seperti lebam dan kegatalan. Ia juga membantu menghilangkan keletihan, sakit-sakit badan dan otot, selain meningkatkan peredaran darah dan aktiviti jantung.
Halia: Ramuan ini adalah antara herba yang berfungsi untuk meningkatkan metabolisme dan membakar kalori. Halia juga terbukti dapat meningkatkan suhu tubuh untuk membantu mekanisme pembakaran lemak dalam tubuh. Halia juga bagus untuk mengeluarkan angin dalam badan dan melegakan perut.
Daun Bidara: Duan bidara sememangnya mengandungi khasiat yang tinggi dan berupaya membasmi jerawat sekaligus merawat masalah jerawat di samping melindungi kulit daripada sinaran ultraungu yang berbahaya.
Avokado: Buah Avokado sarat dengan khasiat vitamin E yang berperanan memelihara, mencegah proses penuaan, melindungi kulit daripada sinaran ultraviolet, meningkatkan keanjalan dan kelembapan kulit, serta mempercepatkan proses penyembuhan luka. Buah Avokado juga mampu merangsang pembentukan kolagen yang merupakan kandungan protein dalam tisu penghubung, di samping mengatasi penuaan kulit, serta menyelesaikan masalah kulit seperti ekzema, dermatitis dan jerawat.
Menthol: Sebatian organik yang sering dihasilkan dari pudina dan kayu putih ini sering berfungsi menyejuk dan menyegarkan kulit, selain melancarkan sistem penghadaman, mengatasi masalah radang, melegakan perut kembung, sakit kepala dan masalah pernafasan.
Minyak Wintergreen (Methyl Salicylate): Minyak Wintergreen yang sering digunakan dalam bidang aromaterapi dan perubatan tradisional ini bersifat antiseptik dan bertindak mencegah kuman, menyembuhkan luka, serta mengatasi masalah kulit. Ia juga berperanan mengatasi penyakit sendi dan otot serta melegakan perut kembung serta selsema.
Carbomer: Ramuan yang sering digunakan dalam pembuatan kosmetik ini berperanan untuk melembapkan kulit dan mengatasi masalah kulit.
Air: Air merupakan elemen yang penting untuk menyihatkan kulit. Air berperanan memelihara kelembapan, membantu mengurangkan jerawat, melambatkan proses penuaan, serta menyerikan lagi kulit.

CARA PENGGUNAAN
  1. Sapu pada bahagian badan yang sakit atau dikehendaki
  2. Sebaiknya bacakan surah al-Fatihah dan berselawat
  3. Boleh digunakan pada bila-bila masa
  4. Untuk kegunaan luar sahaja
  5. Pastikan Losyen Sejuta Khasiat tidak dilangkah
PM 014 8798684 (ZIZI) [Watsap/wechat/sms]
TLG HANYA BERURUSAN DGN NO HP INI!

JUM FOLLOW SAYA DI
INSTAGRAM: Zizi Ezzeta Mad

No comments:

Post a Comment